Farverne på bladene skifter, og vi søger indenfor. Efteråret er for alvor kommet på banen, og det samme er nogle spændende forbrugertendenser!

Danskerne har fået feriepenge tidligt udbetalt, og Megafonmålinger viser, at langt størstedelen af danskerne forventer at forbruge størstedelen af udbetalingen. Med Black Friday og juleshopping er der endnu mere grund til forbrug.

Vores data viser, at der særligt er 4 forbrugstendenser, der gør sig gældende – optimering af hjemmet, skærmtid, forbrug til dig & dine, og biler & tilbehør.

Men forbruget stopper ikke her. Boligmarkedet boomer, og der er høj efterspørgsel efter produkter, der er relevante i en flytteproces.

Også på bilmarkedet er der travlt, og hybrid- og elbilsmarkedet er brændvarmt. Vi giver en status på de grønne biler, med indsigter fra en ny analyse af danskernes holning til lavemissionsbiler.

Endeligt kan du i dette nummer få indsigt i de ændringer, der sker inden for målretning og tracking af digitale kampagner, når vi i dette nummer af medierapporten går i dybden på cookieless future, og de muligheder vi kan tilbyde som erstatning for 3. parts cookien.

God læselyst!